close

IMG_0045.JPG

#TB1D

這首是 2016 Teen Choice Awards 的最佳團體單曲

但不是專輯 Made In The A.M. 裡的歌ㄛ

這首印象中好像是 Jamie Scott 還有 Louis跟 Liam寫的

喜歡他們 2015那種有點復古的曲風

就像 Perfect EP的封面一樣

(聽歌點圖ㄛ~⬇️)

IMG_0048.JPG

這首就是 Perfect EP 的歌喇

 

One Direction - Home

 

[Liam:]

Make a little conversation

聊了一小段

So long I've been waiting

我等了好久

To let go of myself and feel alive

想要放下一切好好活著

 

[Niall:]

So many nights I thought it over

多少個晚上反覆想著

Told myself I kind of like her

或許我有點喜歡她

But there was something missing in her eyes

但是她的眼底似乎少了些什麼

 

[Harry:]

I was stumbling

蹣跚著

Looking in the dark with an empty heart

心底的空虛望穿了一夜的黑

But you say you feel the same

妳說妳有同感

Could we ever be enough?

就這樣了嗎?

Baby, we could be enough

寶貝,這樣就夠多了

 

[All]

And it's alright

沒關係的

Calling out for somebody to hold tonight

每個人都需要陪伴

When you're lost

妳迷失的時候

I'll find the way

我會為妳找到出路

I'll be your light

我會化作一道光陪伴妳

You'll never feel like you're alone

妳不會再感到孤單

 

[Louis:]

I'll make this feel like home

我會讓妳感覺到家的溫暖

 

[Niall:]

So hot that I couldn't take it

感覺太過炙熱

Want to wake up and see your face

多希望能在醒來時看著妳的面龐

And remember how good it was being here last night

 回想起昨夜的美好

 

[Louis:]

Still high with a little feeling

仍為了那一點感覺感到興奮

I see the smile as it starts to creep in

嘴角忍不住微微上揚

It was there, I saw it in your eyes

在妳眼底我看見了一樣的感覺

 

[Harry:]

蹣跚著

Looking in the dark with an empty heart

心底的空虛望穿了一夜的黑

But you say you feel the same

妳說妳有同感

Could we ever be enough?

就這樣了嗎?

Baby, we could be enough

寶貝,這樣就夠多了

 

[All]

And it's alright

沒關係的

Calling out for somebody to hold tonight

每個人都需要陪伴

When you're lost

妳迷失的時候

I'll find the way

我會為妳找到出路

I'll be your light

我會化作一道光陪伴妳

You'll never feel like you're alone

妳不會再感到孤單

 

[Louis:]

I'll make this feel like home

我會讓妳感覺到家的溫暖

 

[Harry:]

Baby we could be enough

一切都足夠了

 

[All]

It's alright

沒關係的

Calling out for somebody to hold tonight

每個人都需要陪伴

When you're lost

妳迷失的時候

I'll find the way

我會為妳找到出路

I'll be your light

我會化作一道光陪伴妳

You'll never feel like you're alone

妳不會再感到孤單

 

[Louis:]

I'll make this feel like home

我會讓妳感覺到家的溫暖

 

 

 

 

親愛的訪客捧油們

如果喜歡藤魚的翻譯

歡迎訂閱&分享喔

想要轉貼/分享的捧油們請標明出處啊啊啊啊啊​​​

謝謝啦

 

還有還有

這些翻譯

都有經過小小的修飾

和原文歌詞不盡相同

有太歪、不通順或者是錯誤什麼的

拜託〜〜在樓下留言跟藤魚說一聲

藤魚會盡量改善 der~~

 

 

下次見啦~掰掰

文章標籤
arrow
arrow

    藤魚 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()