IMG_0050.JPG

Avīci EP 的第一首歌

一首蠻瑞典的歌

(什麼對什麼

聽就知道了喇

(點圖聽歌ㄛ⬇️)
IMG_0066.JPG

猜猜 vocal 是誰啊??(鬧)

登登登(爛音效)就是 Vargas & Lagola 

什麼你不認識!?

Avicii 的 'You make me'、'Hey brother'...都是跟他們一起寫的ㄛ

覺得藤魚廢話噴太多的請舉手

好...可以看歌詞了

 

Avicii - Friend of mine

 

Hey


Do you remember we said "Hello"?

記得那時候我們打招呼
And you asked me about my Levi's T-shirt

然後你隨口問起了我的 Levi's T恤
Said, "You are a friend of mine"

你是我的朋友
My, oh my

天啊
You must have saved me about a thousand times

不知道幾千次都是你拯救了我
I wouldn't be the one I am today

我不會成為今天的我
If you hadn't been a friend of mine

如果當初我們沒有成為朋友的話

I ain't misbehaving

我是不是太唐突了
I'm just telling you the truth

我只是想說出真心話
Take my love

拿走我的愛

For granted

那是你應得的
Yeah, I'd give it all to you

一切都是你
Made me count for something

讓我有了價值
Yeah, I feel it in my heart

打從心底的這麼覺得
God only knows

天知道

What I'd have been if you hadn't been

沒有你 我會變成什麼樣子
A friend of mine
我的朋友


Hey


I haven't seen you around since high school

高中畢業以後就沒再見過面了
How you doin', do you still remember me?

最近過得怎麼樣 還記得我嗎?
Are you still a friend of mine?

你還是我的好朋友嗎?

 

Guess you're still a friend of mine [x2]

我們還是朋友吧?

 

Now I see

現在我明白
Why I get nervous when you look at me

為什麼你看著我的時候我緊張了起來
It's like your eyes are trying to tell me something

你雙眼似乎閃爍著什麼
That you're more than just a friend of mine

你不只是朋友

That you're more than just a friend of mine

不止是我的朋友

 

I ain't misbehaving

我是不是太唐突了
I'm just telling you the truth

我只是想說出真心話
Take my love

拿走我的愛

For granted

那是你應得的
Yeah, I'd give it all to you

一切都是你
Made me count for something

讓我有了價值
Yeah, I feel it in my heart

打從心底的這麼覺得
God only knows

天知道

What I'd have been if you hadn't been

沒有你 我會變成什麼樣子
A friend of mine
我的朋友

 

廣告時間 : 就輪到 Lonely Together的刊登時間啦

敬請期待

 

 

 

親愛的訪客捧油們

如果喜歡藤魚的翻譯

歡迎訂閱&分享喔

想要轉貼/分享的捧油們請標明出處啊啊啊啊啊​​​

謝謝啦

 

還有還有

這些翻譯

都有經過小小的修飾

和原文歌詞不盡相同

有太歪、不通順或者是錯誤什麼的

拜託〜〜在樓下留言跟藤魚說一聲

藤魚會盡量改善 der~~

 

 

下次見啦~掰掰

arrow
arrow

    藤魚 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()